GEZE donerer 200.000 træer til jul

Under mottoet ”Donation i stedet for gaver”, leverede Brigitte Vöster-Alber, CEO hos GEZE GmbH i Leonberg en donationscheck for 200.000 træer til organisation Plant-for-the-Planet den 11. december. Lige som de seneste år har GEZE besluttet at give sine kunder en meget speciel julegave og bidrager dermed til beskyttelse af klimaet ved at plante træer. Organisationen Plant-for-the-Planet planter træer, der hjælper til at nedbryde CO2.

Brigitte Vöster-Alber overrækker donationschecken fra GEZE til Frithjof Finkbeiner (Plant-for-the-Planet) og ambassadørerne for klimaretfærdighed Kira Groß og Eva Keller.

Donationen er en tradition hos GEZE. Virksomheden i Leonberg har støttet Stuttgarts børnehospital 'Olgäle’ i mange år og har også været sponsor hos Plan International siden 2013 – GEZE´s 150 års jubilæum. Social ansvarlighed, der er dybt forankret hos GEZE var også inspiration til dette års donationsmål. ”Vi ville give vores kunder en meget speciel gave: en god følelse ved at plante træer for vores kunder”, siger Brigitte Vöster-Alber.

Vi ville give vores kunder en meget speciel gave: en god følelse ved at plante træer for vores kunder.

Brigitte Vöster-Alber

Social støtte ved genplantning

Frithjof Finkbeiner (Plant-for-the-Planet) viser billeder af velgennemført genplantning af skov.

Mennesket skal plante 1000 milliarder træer i hele verden for at absorbere en fjerdedel af den menneskeskabte CO2 – Plant-for-the-Planet nærmer sig dette mål hver dag takket være GEZE´s juledonation. 5.500 oprindelige træer plantes hver dag i Mexicos Yucatán halvø, der absorberer op til 500 kg CO2 i deres levetid. Organisationen sikrer også social bæredygtighed med langsigtet ansættelse for skovarbejderne, over gennemsnitlig social sikring og langsigtet kursustilbud og støtte af børn i mange lande i hele verden.

Bæredygtighed og blikket mod fremtiden hos GEZE

Hos GEZE er bæredygtighed ikke kun et tema op til jul, men også i virksomhedens dagligdag. Automatiske skydedøre fra GEZE såsom ECdrive T2 hjælper med at forbedre energieffektiviteten i bygninger med termisk adskilte profilsystemer. GEZE har også gode erfaringer med produktion med bæredygtige metoder. Virksomheden modtog 2018 industriprisen for dets international automatiserede produktionsprocesser med minimalsmøring.

I fremtiden vil bæredygtighed og et blik rettet mod fremtiden blive styrket som forretningsprincip hos GEZE. ”Bæredygtighed er bestemmende for vores daglige aktiviteter inden for alle områder, både hvad angår vores produktionsprocesser og vores produkter, siger Brigitte Vöster-Alber. ”Vi glæder os til mange flere spændende projekter og udviklingen, der giver både bygninger og verden mere liv.”