GEZE på FENSTERBAU FRONTALE 2018

Varme, lys, ventilering og klima kontrolsystemer: de er alle fantastiske og selvfølgelig, nyttige. Intelligente bygninger er dog kun virkelig intelligente, når døre og vinduer er automatiserede og integreret i bygningssystemet. På Fensterbau Frontale-messen fra 21.-24. marts 2018 vil GEZE præsentere nye og innovative løsninger inden for dør-, vindues- og sikkerhedsteknologi samt bygningsautomatisering i Messecenter Nürnberg (NürnbergMesse) i hal 2, stand 2-424.

Professionelle løsninger: Intelligente løsninger til døre og vinduer

Et af højdepunkterne på messen vil være GEZE Cockpit: Det nye BACnet bygningsautomatiseringssystem, der gør bygninger intelligente ved også at muliggøre integrationen af automatiske døre og vinduer i det enkle bygningsstyringssystem. Takket være interdisciplinær netværksstyring i Smart Building, muliggør GEZE Cockpit nye muligheder for behagelig, sikker og energibesparende bygningsdrift. Systemets enestående fordele er den centrale visualisering, driften og monitoreringen af de automatiserede GEZE-produkter for døre, vinduer og sikkerhedsteknologi. GEZE Cockpit kan bruges som uafhængigt system eller integreres i bygningsstyringssystemer af bedre kvalitet for at forbedre komfort, sikkerhed og energieffektivitet for vores arbejde og hjemmemiljø.

Du finder yderligere illustrative informationer her

GEZE præsenterer F/R-IS/TS varianten af Powerturn svingdørs drevsystemet, en enestående og komplet multifunktionel løsning med en automatiseret og manuel dørfløj. Det hele er netværksstyret i GEZE Cockpit og dermed centralt styret. Med det flere gange prisvindende kraftige Powerturn drev og dokumenteret GEZE dørlukker teknologi kombinerer dørsystemet fjerndrift og monitorering med tilgængelig eller sikker dørkomfort, nødudgangsbeskyttelse, brandsikring og endnu bedre tyverisikring. Dækpladen, der strækker sig over begge dørfløje, skaber det perfekte look.

GEZE har også nye produkter inden for dørlukketeknologi. En ny version med høj lukkestyrke sikrer sikker lukning af døre selv, hvis der er begrænset plads eller ugunstige omgivelser, fx i slusesystemer på parkeringspladser med flere etager. Færre smækkende døre – selv uden ekstra dæmpning. Hold-åbent-systemer fra GEZE kan suppleres med en ny trådløs komponent. Den nye løsning er ideel til eftermontering af brandalarmer til loftet.

Facader kan meget mere.

Automatiserede, netværksstyrede vinduer skaber facader, der tilpasses klimaet. For kontrolleret, naturligt ventilation, GEZE præsenterer facadevinduer med drev fra IQ vinduesdrev serierne. Den nye generation af Slimchain 230V kædedrev er utroligt smart. Installation og ibrugtagning går nu endnu hurtigere. Via IQ boks KNX-grænseflademodulet kan vinduer forbindes som direkte busdeltagere i et KNX-bygningssystem og monitoreres og styres ”smartly”.

En løsning for livet: Den nye GEZE ActiveStop dørdæmper

GEZE vil præsentere den nye version påsat på rammen til GEZE ActiveStop dørdæmper. Systemet sikrer kontrolleret, dæmpende åbning og lukning af interne døre. Denne version påsat rammen kan simpelthen påsættes og senere fjernes igen. Under live installeringer på GEZE´s messestand kan de besøgende selv se, hvordan eftermonteringen ser ud. Ligesom versionen integreret i døren har den allerede modtaget to priser.

Serviceløsninger: Gør dit arbejde lettere med GEZE´s serviceværktøj

GEZE vil præsentere nye værktøjer, der faciliterer arbejdet for virksomheder, der arbejder med installeringer samt for planlæggere. En af dem er WinCalc. Konfigurationen for vinduesteknologi gør det let at vælge det optimale vinduesdrev. Det nye og mere avancerede WinCalc 2.0 er til og med intuitivt i brug. Det tilbyder nu også avancerede kalkulationsmuligheder og en forkortet kalkulationsmetode.