Serviceydelser i hele bygningens livscyklus – vi giver vores kunder friheden til at fokusere på det, der betyder mest

GEZEs mission er at yde support til bygninger hele vejen igennem deres livscyklus. Fra design og planlægning til installation og montering, inklusive bygningsservices, vedligeholdelse og bygningssanering – vi yder support til vores kunder hele vejen. Ved at gøre dette understøtter vi alle involverede opgaver optimalt og forbinder grænseflader - altid med målet om at skabe bygninger med høj livskvalitet. Günther Weizenhöfer, leder af pre sales udviklingsteamet hos GEZE, vores salgsdirektør Christian Schulze Dieckhoff og administrerende.direktør hos GEZE Service GmbH, Katrin Höfer, vil drøfte hvordan dette virker, og de vigtigste fokusområder.

“Connecting Expertise – Building Solutions” – det er GEZE's mission og tilsigelse af ydelse. Hvad betyder det konkret for vores kunder?

Christian Schulze Dieckhoff: Det betyder at vi gør mere end kun at levere de fremragende GEZE-produkter til vores kunder. Vi vil virkelig gerne forstå vores kunders behov og udfordringer og løse deres problemer. Vi ser os selv som en omfattende og helhedsorienteret serviceudbyder. Takket være vores mange års tekniske og industrielle erfaring ved vi, hvad netværksintegration betyder ved de aktuelle projekter, og hvilke faldgruber vi skal være opmærksomme på.

Katrin Höfer: Det er nemlig rigtigt. Vi vil være i stand til at tilbyde fleksible og pålidelige serviceydelser, og være en partner som vores kunder kan stole på fuldt ud. Vi møder vores kunder halvvejs og hjælper dem med at udføre og overvåge deres byggeprojekter med vores tekniske ekspertise. Denne support kører i hver fase af bygningens livscyklus og fokuserer altid på de specifikke behov for brug af bygningen og for brugerne.

GEZE Building life circle infografic EN

Under bygningsplanlægning, under konstruktionen, når bygningen er i drift, men også under bygningssanering - vores services understøtter dig hele vejen.

Lad os begynde ved planlægningen. Hvad kan GEZE-kunder forvente at modtage i forhold til planlægningen, Hr. Weizenhöfer?

Günther Weizenhöfer: Arkitekter er vores primære kontaktpersoner på dette område. Vi forsyner dem med omfattende support ved den tekniske planlægning af døre og vinduer. Denne support findes uanset om der er tale om en ny bygning eller bygningssanering af en eksisterende bygning. Vi stiller de rigtige spørgsmål og arbejder sammen med arkitekterne for at finde ud af hvilke krav elementerne skal opfylde. Planlægning er alfa og omega, hvis vi vil undgå problemer på byggepladsen senere hen. Især planlægning af døre kan være meget kompleks, da kravene kan ofte være modsatrettede, og der installeres adskillige døre med meget forskellige funktioner i samme bygning.

Vi vil ikke kun sælge et produkt til vores kunder; vi vil finde den rigtige GEZE-løsning til den specifikke udfordring.

Christian Schulze Dieckhoff, salgsdirektør hos GEZE

Christian Schulze Dieckhoff: Når det drejer sig om bygningsautomatisering –integration af døre og vinduer i bygningsstyresystemet - betaler det sig med proaktiv planlægning. En god planlægning kan forhindre en hel masse bekymringer, og frem for alt spare omkostninger. Generelt gør digitalisering og Smart Building-koncepter bygningsadministrationssystemer enklere og mere bekvemme, men de gør planlægningen mere kompleks og tidskrævende. Vi leverer ikke kun support til salgsstyrken og backoffice med vores planlægningsekspertise, vi tilbyder også de rette produkter til enhver udfordring - og vi hjælper vores kunder, for eksempel på vores website, med en masse information om planlægningsrelaterede emner, med eksempler og referencer og med specifikke sider med nyttig produktviden. Planlæggere finder hurtigt det korrekte produkt ved at bruge vores produktfinder. Vi kan selvfølgelig også give arkitekter adgang til tekniske detaljer, specifikationstekster, produktdatablade og meget mere i download-sektionen. Takket være vores omfattende salgsnetværk er vi tæt på vores kunder og kombinerer brancheekspertise med teknisk kompetence for vore kunders højt specialiserede behov – af fagfolk til fagfolk.

Günther Weizenhöfer: Vi tilbyder naturligvis også værktøjer og software, som erfarne planlæggere kan bruge til deres egne projekter. For eksempel, kan vores BIM dørobjekter integreres i digital bygningsplanlægning, vores interaktive dørberegner til Powerturn drejedørsdrev beregner anvendelsesområdet for drevet, og vores WinCalc vinduesberegner hjælper med at finde det rigtige vinduesdrev i forhold til de definerede krav. Disse og andre værktøjer er samlet på vores website og i vores kundeportal. På specialiserede arkitektkurser, giver vi information om aktuelle emner såsom brandsikring eller tilgængelighed.

Vi rådgiver også arkitekter om emner såsom Green Building,ved at bidrage med produkter der gør bygninger mere bæredygtige, som f.eks. via koncepter med naturlig ventilation.

Günther Weizenhöfer, direktør for pre-sales-udviklingsteam hos GEZE

Det lyder da som en omfattende support. Hvad sker der, efter at planlægningen er afsluttet?

Christian Schulze Dieckhoff: Når du først har fundet det rette produkt, er du klar til at begynde. Enten bruger vores kunde derefter en systemløsning, der består af individuelle GEZE-komponenter, eller vi skaber en fuldt tilpasset løsning som vi koordinerer direkte med kunden og derefter udvikler specielt til dem. Det gør det også muligt for os at opfylde meget specifikke krav.

Katrin Höfer: Vi understøtter detailhandelen, forhandlere og bygherrer med en bred vifte af services: Vores website (inde i selve produktet eller i download-sektionen giver adgang til installationsvejledninger, installationstegninger og betjeningsvejledninger, så kunden altid har adgang til alle informationer om vores produkter. Derudover tilbyder vi flersprogede installationsvideoer som hjælper med installationen af vores produkter. Vores ibrugtagningskuffert er endnu et praktisk værktøj for en nem og korrekt installation af vores produkter. Og selvfølgelig tilbyder vi regulære træningskurser til vores montører i installation af GEZE-produkter.

Og hvad sker, der, når bygningen er færdig og i drift?

Katrin Höfer: Selv der fortsætter vores support til kunderne – i sidste ende er automatiske døre eller vinduer jo en del af en maskine, og de kræver regelmæssig vedligeholdelse og inspektion. Med vores teknologibaserede og uafbrudte dokumentation af vedligeholdelsesresultaterne hjælper vi vores kunder med at planlægge deres årlige investerings- og driftsomkostninger. Disse data hjælper os også med at finde det bedst egnede tidspunkt for en udskiftning. Selve GEZE serviceportalen sikrer at ejerne altid har et overblik over deres systemer, hvilket f.eks. gør det muligt for dem at evaluere fejl omgående - og derefter sende informationerne online. 

Vores regelmæssige vedligeholdelse sikrer funktionalitet og opretholder systemernes værdi - uanset producent.

Kathrin Höfer, administrerende direktør i GEZE Service GmbH

Christian Schulze Dieckhoff: Hvis der opstår uforudsete problemer med løsningerne, mens de er i drift, og vores troubleshooting FAQ ikke kan løse dem, er vores GEZE Service tilgængelig 24/7. Via en online-fejlformular eller vores Hotline kan du rapportere fejl døgnet rundt. De vil herefter blive afhjulpet omgående, efter at vores serviceteknikere har udlæst fejlene. I fremtiden vil mere af denne del af arbejdet også blive håndteret via fjernvedligeholdelse, så fejl kan udlæses online, og teknikere kan tips til hvordan man afhjælper dem. I fremtiden vil dette også foregå mere og mere via fjernservice, så fejl kan udlæses online, og der kan gives tips til hvordan man afhjælper dem.

Katrin Höfer: Sidste men ikke mindst tilbyder GEZE-serviceaftaler forskellige typer skræddersyede løsningskoncepter til alle typer af bygninger. Og hvis en kunde har brug for reservedele, kan de bestille dem nemt via GEZE-portalen med levering næste dag efter anmodning.

Mange tak for denne spændende og informative diskussion!