Store priser for moderne dørteknologi

GEZE dørteknologiløsninger har modtaget to nye priser fra German Design Council. TS 5000 SoftClose dørlukker er blevet erklæret vinder i ”Bygningsfastgørelse”-kategorien til ICONIC Awards 2019: Innovative Interior. Derudover blev FA GC 170 trådløs udvidelse af hold-åbent-systemer fremhævet i ”Bulding & Elementer”-kategorien ved German Design Awards.

ICONIC Awards: GEZE dørlukker er en ”vinder”

Den nye dørlukker TS 5000 SoftClose vinder ICONIC AWARDS: Innovative Interior 2019.

© Getty Images / iStockphoto

Den nye TS 5000 SoftClose dørlukker er blevet erklæret vinder i ”Bygningsfastgørelse”-kategorien til ICONIC Awards 2019: Innovative Interior. Den endelige lukkestyrke er let og fleksibel at indstille via en ventil, så døre lukker på en ekstremt sikker og stille måde selv, hvis det blæser eller trækker – for eksempel i parkeringskældre og trappeopgange. TS 5000 SoftClose er den perfekte løsning til kunder, der vil have deres døre til at lukke stille og sikkert, fx på hospitaler, hoteller og lejlighedsbygninger.

Formålet med ICONIC AWARDS: Innovative Interior er opdagelsen af det bedste inden for alle områder af indendørs design. Det vindende produkt imponerede dommerne med sin fantastiske praktiske værdi, funktionalitet og brugervenlighed og graden af innovation. ICONIC AWARDS ceremonien finder sted den 13. januar 2019 som del af imm cologne organiseret af Cologne Art Association.

German Design Award: Særlig nævnelse for GEZE trådløs udvidelse

German Design Award handler om designkvalitet. Ekspertjuryen udmærkede den nye GEZE FA GC 170 trådløs udvidelse til hold-åbent systemer med ”særlig nævnelse” i kategorien ”Bygning og Elementer”. Denne skelnen er designet til at ære arbejde, hvis design inkluderer ekstraordinært vellykkede aspekter og løsninger.

Branddøre skal lukke sikkert og automatisk, når røgtasten er aktiveret i tilfælde af en nødsituation. Hold-åbent systemet gør den lettere tilgængelig. FA GC 170 er en velkommen eftermonteringsløsninger, der muliggør loftmonteret røgdetektorer og kontakter, der udløses manuelt på GEZE´s hold-åbent systemer, så de opretter trådløs forbindelse til de trådløse moduler på den styrtmonterede detektor. Det gør dørsystemet til en optimal løsning, hvis strukturelle ændringer ikke ønskes eller er umulige som for eksempel ved fredede bygninger, fordi de tillader designet at forblive uændret.

German Design Award er en af de mest prestigefyldte designkonkurrencer globalt og den betragtes som en førsteklasses international pris fra German Design Council. Formålet: at opdage, vise og ære enestående design trends.