GEZE vinder German Brand Award

Ud over at indtage en ny digital rute med GEZE Cockpit, hvor der opbygges automatiseringssystemer, udforsker GEZE også en ny tilgang til markedslancering. GEZE blev udnævnt til vinder i ”Bygning & Elementer”-kategorien ved ”Industriens ekstraordinære ydelser inden for branding”-konkurrencen sin fantastiske marketing lancering.

German Brand Award anerkender ekstraordinært brand lederskab i Tyskland og anerkender enestående brands og brand makers. Ceremonien fandt sted på German Brand Award Convention den 21. juni 2018 på et af de mest glamourøse steder i Berlin, Palazzo Italia – Römischer Hof. ”Prisen er et vidnesbyrd om, hvor innovativ vores integrerede markedslancering er som den første ”Digital First Campaign”. Denne pris udmærker os for et modigt skridt, vi har taget hen i mod vellykket indtræden i området bygningsnetværksstyring og forretningsområdet intelligent byggeri med vores højt motiverede teams og partnere. Det er også reflekteret i GEZE Cockpit kampagnen,” siger Gabi Bauer, Head of International Marketing.

Med GEZE Cockpit var det muligt at lancere forretningsmodellen både i kommunikationen med vores kunder og nye målgrupper det var muligt at formgive indgangen på markedet.”

Gabi Bauer, Head of International Marketing.

Mulighed for digitalisering

Angela Staiber, Deputy Manager of the International Marketing Sector, tog i mod German Brand Award. Foto: GEZE GmbH

GEZE er ved ”Industriens ekstraordinære ydelser inden for branding” blevet tildelt en pris i kategorien ”Bygning & Elementer”. © GEZE GmbH

Præcis viden om markedsmiljøet inden for dør- og vinduessektoren har altid været basis for at fortsætte produktionen hos GEZE og kapaciteten til innovation uden at tage afstand fra de traditionelle produktsegmenter. Det er derfor, at GEZE´s løsninger for dør-, vindues- og sikkerhedsteknologi har en høj grad af automatisering og teknisk intelligens. GEZE tager det næste skridt i retningen digitalisering og har slået ind på en ny vej fra produktudvikling til markedsindføring. Et af de primære udgangspunkter var at skabe den rette digitale infrastruktur for udvikling og drift af intelligente softwareprodukter.

GEZE Cockpit – udviklet med brugerne

Bygningsautomatiseringssystemet GEZE Cockpit dækker et behov inden for bygningsautomatisering. Integrationen af automatiserede døre og vinduer i bygningssystemer skaber komplet nye netværksmuligheder. Præcis forståelse af arkitekters og planlæggeres, investorers, bygningsejeres, bygningsoperatørers, installatørers og systemintegrationspersonalets behov har altid haft prioritet for markedslanceringen af GEZE Cockpit. Derfor blev eksisterende nøglekunder involveret i projektet før færdiggørelse af alle produktfunktioner. Denne fleksible og interaktive udvikling gjorde det muligt at undgå fejl og sparede os betydelige mængder af tid fra produktudvikling til markedslancering af GEZE Cockpit.

Hele pakken: Integreret kommunikation med et nyt design

Konceptet bag markedslanceringskampagnen var at demonstrere GEZE Cockpits skridt ind i et nyt forretningsområde og dets høje grad af innovation. Så der blev udviklet et nyt design med et modigt, livligt udseende hele vejen igennem kampagnen, der stod i kontrast til GEZE´s velkendte design. Markedslanceringen blev ikke alene tilpasset et nyt visuel udtryk: Det er den første GEZE-kampagne, der følger Digital First Strategy og bruger hele paletten af de digitale kommunikationsmuligheder. Vi overlod design og udrulning til bureauet Von Helden und Gestalten i Stuttgart.

Centralt element: GEZE Cockpit mikroside

Kampagnen begyndte med en teaser-video. Det centrale og omfattende kampagne element er GEZE Cockpits microside, der blev implementeret teknisk af det berlinske bureau interactive tools. Forskellige kundegrupper, partnere og influencere finder information, der er skræddersyet til deres behov på en klar, forståelig og livlig måde: En illustration af systemet, dets fordele og merværdi og alle dets muligheder. Desuden finder du eksempler på layout og case-studies. Servicepakken inkluderede visning af, hvor omfattende kunder modtager support under implementeringen af GEZE Cockpit systemløsninger. Selvfølgelig har GEZE ikke givet afkald på den i mange år afprøvede og trykte brochure i multi-kanal kommunikationen.

Gå til GEZE Cockpit her

GEZE Cockpit dage

Ansatte fra salg og service var involveret i kampagnen. Ud over webbaserede træningskurser sikrede GEZE Cockpit dage at personalet var fortrolig med GEZE Cockpits funktionaliteter og medfølgende kommunikation.

Om German Brand Award 2018

German Brand Award er initieret af German Design Council. Det er en prestigefyldt pris, der uddeles for moderne brand management og bedømmes af et panel i verdensklasse med eksperter inden for brand management og brand science. Målet er at finde, præsentere og belønne brand trends. Der tages højde for kompleksiteten ved brand management og brandet for virksomhedens succes. Kvalificering for deltagelse sikrer den højde kvalitet ved prisen: nominering ved German Brand Institute, deres brand scout og ekspertråd.