GEZE Insights

Vi gør GEZE-produkter håndgribelige. Eller: Hvorfor vi stadig deltager på messer

Da vi når frem til messeområdet kl. 13 torsdag den 18. januar er det gråt, regnfuldt og koldt i München. Forskellen, når du når frem til GEZE-standen i hal 2, er ikke til at tage fejl af. Her er alting lyst, moderne og åbent. Det står i kontrast til kulden udenfor. Farven gul dominerer. De mange besøgende og livlige samtaler hjælper til at skabe en behagelig næsten familiær atmosfære.

På øjenhøjde med GEZE-kunder og GEZE-partnere

Ud fra en gruppe træder Peter Rürup, der netop siger farvel til en gruppe af asiatiske besøgende og kommer smilende hen imod os: ”Vi spørger os selv det samme spørgsmål hvert år: Skal vi udstille på BAU? Er det virkelig det værd? Vi kender jo vores kunder og kan også nå ud til dem med vores road show. Men kig dig omkring! Det er sjovt og det er utrolig vigtigt for vores kunder, partnere og vores fremtid at deltage.” Og Rürup ved godt, hvad han taler om. Han har arbejdet for GEZE i 13 år og deltaget på mange messer igennem sin karriere.

GEZE på BAU i München – de hårde facts

  • 250.000 messebesøgende, hvoraf omkring 85.000 var fra udlandet
  • 514 m2 udstillingsområde
  • over 90 møder pr. konsulent på GEZE's stand
  • over 400 udenlandske gæster deltager i den internationale kundeaften

Vi gør GEZE-produkter håndgribelige

”Kunderne vil gerne opleve vores produkter og ”begribe” dem i ordets egentlige forstand. Det er utrolig vigtigt. Og vi er åben som virksomhed – vi søger direkte kontakt. Bogstavelig talt. Vi elsker at tale med nogen, der er interesseret i vores ydelser. Det er den eneste måde, vi kan lære på! Virkelig forstå vores kunders behov, finde ud af, hvad markedet har brug for og se, hvad vores kunder muligvis ikke kan forstå. Det er det, messen handler om – og om at komme i direkte kontakt med vores kunder.”

Vi er en åben, transparent og tilgængelig virksomhed. Alle er lige velkomne her!

Peter Rürup, Pre Sales Manager hos GEZE

Det er selvfølgelig ikke muligt at integrere produkter i virtuelle miljøer med brug af VR-briller og præsentere dem på en indbydende måde, men ”vi arbejder praktisk og vi taler med andre, der også arbejder praktisk. Det er dem, der bruger produkterne. De vil selv afprøve skydedørene for at få en fornemmelse af vores produkts kvalitet. Det er det, jeg kan tilbyde her”, siger Rürup.

Praktisk test: GEZE-messehighlights

Det er altid utrolig spændende, når vores produkter og ydelser testes af de besøgende. "Først der ved vi, om vi har ramt rigtigt med vores såkaldte messehighlights. Der er ikke noget værre end at gå forkert på markedet. Eller at have forkerte forventninger”, siger Rürup. To af de højdepunkter, vi præsenterede på messen, åbnede op for megen diskussion. Det nye drev ECdrive T2 og den automatiske dørlukker SoftClose var begge store hits hos vores kunder.

Det var første gang jeg var på BAU – og jeg var meget spændt på SoftCloses kvalitet og design. Det er præcis det, vi har brug for til vores parkeringskældre.

COO i en international facility management-virksomhed

Internationalisering og digitalisering – det er den drivende kraft bag vores branche

Hvis du spørger denne erfarne brancheekspert om det specielle ved denne messe, så er hans svar klart: ”Kig dig omkring. Der er et stort antal internationale besøgende på en skala, der slet ikke kan sammenlignes med de foregående år. Og selvfølgelig er de allesammen besatte af digitalisering.”

GEZE på BAU München – de bløde facts

  • 6.000 bananer med GEZE-branding
  • 3.700 GEZE-tasker uddelt til vores besøgende
  • 5.500 pakker af GEZE frugttyggegummi
Vores produktvæg over internationale produkter viser vores meget alsidige portefølje henvendt til en lang række markeder.

Den internationale BAU-messe: Vores produktvæg over internationale produkter viser vores meget alsidige portefølje henvendt til en lang række markeder. © GEZE GmbH

Også her er GEZE helt oppe foran med GEZE Cockpit. Men Rürup er realist og meget praktisk anlagt her. ”Vi hjælper med at formgive digital udvikling i vores branchesektor, men vi er nødt til at spørge os selv igen og igen, om det faktisk er en fordel. Der er en hårfin grænse mellem en reel fordel og en gimmick.” GEZE har en fordel over mange andre konkurrenter i og med, vi har været i branchen i lang tid og vi har lært at skelne mellem trends og døgnfluer. Men det er også vigtigt fortsat at holde øje med udviklingen og være innovativ og fleksibel. ”Og som du ved blev CEBIT indstillet, fordi hver branche i dag tilbyder deres egen digitaliseringsmesse. Så BAU digital er nu også i en planlægningsfase.” Og når vi spørger ham, om han vil deltage, svarer han: ”Vi får se.” Men vi er ikke i tvivl: Det vil han.

Hr. Rürup forklarer højdepunkterne på messen i videoen